Kαλώς ορίσατε !

Η φιλοξενία κάποιου, είναι πράξη ιερή. Αλλά όπως έχει καθήκον ο οικοδεσπότης προς τον φιλοξενούμενο, έτσι έχει και ο φιλοξενούμενος προς τον οικοδεσπότη. Σε αυτήν την προσωπική σελίδα, σας ζητώ τρία πράγματα.

1) Δεν θα προσβάλει κανείς κανέναν. Το σχόλιο θα διαγραφεί αμέσως.
2) Υποστηρίξετε οτιδήποτε θέλετε, όσο ανατρεπτικό, ή ριζοσπαστικό είναι, αλλά με επιχειρήματα.

Σε αυτό τον χώρο, σκοπός μου είναι να ποτίσουμε το δέντρο της δημοκρατίας μας.
Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Την ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων άνω των 200.000 ευρώ με επιδοτήσεις 4,3 έως 5,7 δισ. ευρώ για την τριετία 2011-2013 προβλέπει ο νέος αναπτυξιακός νόμος που δόθηκε χθες για δημόσια διαβούλευση. 

Βασική μορφή ενίσχυσης, που κυμαίνεται από 15% έως 50%, ανάλογα με την περιοχή όπου υλοποιείται η επένδυση, είναι τα φορολογικά κίνητρα. Από τις επιδοτήσεις εξαιρούνται επενδύσεις στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα, καθώς και κλάδοι που αυτήν την περίοδο βρίσκονται σε μεγάλη ύφεση, όπως το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο, αλλά και οι κατασκευές. 

Πέραν των φοροελαφρύνσεων, άλλες μορφές ενισχύσεων επενδυτικών σχεδίων με τον νέο αναπτυξιακό νόμο είναι η επιχορήγηση κεφαλαίου, η επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης για την απόκτηση εξοπλισμού, η επιχορήγηση χρεολυσίου μακροπρόθεσμου δανείου και η επιδότηση του κόστους δημιουργούμενης απασχόλησης. 

Το ελάχιστο ύψος των επενδυτικών σχεδίων ορίζεται σε 1.000.000 ευρώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις, σε 500.000 ευρώ για τις μεσαίες, σε 300.000 ευρώ για τις μικρές και σε 200.000 ευρώ για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις. Το ποσοστό της ίδιας συμμετοχής του επενδυτή -στις περισσότερες των περιπτώσεων- πρέπει να είναι τουλάχιστον 25% των ενισχυόμενων δαπανών. 

Για να υπαχθεί ένα επενδυτικό σχέδιο στον νόμο πρέπει κατ’ αρχάς να πληροί τα κριτήρια φερεγγυότητας (φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, καθαρό ποινικό μητρώο του επενδυτή, μη ύπαρξη αποφάσεων ανάκλησης από άλλον αναπτυξιακό νόμο ή κοινοτικά προγράμματα, μη καταχώριση στον «Τειρεσία», πιστοποιητικό μη πτώχευσης και μη υποβολής αίτησης για πτώχευση και πιστοποιητικό μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση και μη υποβολής αίτησης για θέση σε αναγκαστική διαχείριση). Στη συνέχεια η υποψήφια επένδυση αξιολογείται βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων. Τα κριτήρια και ο βαθμός βαρύτητάς τους έχουν ως εξής: α) ανταγωνιστικότητα, εξωστρέφεια, καινοτομία, χρηματοοικονομική βιωσιμότητα, συμμετοχή ιδίων κεφαλαίων στην επένδυση σε ποσοστό 50% επί του συνόλου της βαθμολογίας, β) πράσινη επιχειρηματικότητα σε ποσοστό 30% επί του συνόλου της βαθμολογίας και γ) σε ποσοστό 20% θα μετρά η συμβολή της επένδυσης στην ενίσχυση της απασχόλησης και στην ισόρροπη ανάπτυξη. 

Η διαδικασία προσκλήσεων θα διενεργείται τον Ιανουάριο και τον Ιούλιο κάθε έτους. Εάν ο επενδυτής επιλέγει ως ενίσχυση τις φοροαπαλλαγές, τότε μπορεί να υποβάλλει την πρότασή του καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο επενδυτής θα μπορεί να παρακολουθεί την πορεία αξιολόγησης της πρότασής του μέσω Διαδικτύου. 



Σε ό,τι αφορά τα φορολογικά κίνητρα, μια επιχείρηση μπορεί να επιλέξει, αντί ενίσχυσης, απαλλαγή από την καταβολή φόρου εισοδήματος, επί των πραγματοποιούμενων κερδών από το σύνολο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, εντός δέκα ετών από την πραγματοποίηση του επενδυτικού σχεδίου. Το ποσό του φόρου που απαλλάσσεται μεταφέρεται σε λογαριασμό αφορολόγητου αποθεματικού ή συνιστά αφορολόγητο αποθεματικό. Το συνολικό όφελος από τη φορολογική απαλλαγή δεν μπορεί να ξεπερνά το Ακαθάριστο Ισοδύναμο Επιχορήγησης που αντιστοιχεί στον νομό που πραγματοποιείται η επένδυση και στο μέγεθος της επιχείρησης.

Για παράδειγμα εάν μια μεγάλη επιχείρηση προχωρήσει σε μια επένδυση 100 εκατ. ευρώ στον νομό Θεσσαλονίκης, όπου το ποσοστό της ενίσχυσης καθορίζεται σε 30%, το φορολογικό όφελος δεν μπορεί να είναι πάνω από 30 εκατ. ευρώ. Το πρώτο έτος από την ολοκλήρωση και έναρξη παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, η μέγιστη φορολογική απαλλαγή μπορεί να ανέρχεται μέχρι το ένα τρίτο της κάλυψης του ποσοστού της αξίας της ενισχυόμενης επένδυσης, δηλαδή στο παραπάνω παράδειγμα έως 10 εκατ. ευρώ. Κατά το δεύτερο έτος, η μέγιστη φορολογική απαλλαγή μπορεί να ανέρχεται μέχρι τα 2/3, ενώ από το τρίτο έως και το δέκατο έτος η μέγιστη φορολογική απαλλαγή μπορεί να ανέρχεται μέχρι το σύνολο του ποσοστού της αξίας της ενισχυόμενης επένδυσης.


Εκτός από τη φοροαπαλλαγή ο νέος νόμος προβλέπει τέσσερις ακόμη μορφές ενισχύσεων. Αυτές είναι:


α) Επιχορήγηση κεφαλαίου. Το ποσό χορηγείται ως εξής: έως 25% της επιδότησης καταβάλλεται ως προκαταβολή με την υπαγωγή του σχεδίου στον νόμο, υπό την προϋπόθεση ότι ο επενδυτής θα προσκομίσει ισόποση εγγυητική επιστολή, προσαυξημένη κατά 10% από τράπεζα που είναι εγκατεστημένη και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα. Ένα ακόμη 25% καταβάλλεται μετά την υλοποίηση του 50% της επένδυσης, αφού γίνει η σχετική πιστοποίηση από το αρμόδιο ελεγκτικό όργανο. Ένα 40% καταβάλλεται μετά την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης και της έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης και τέλος το υπόλοιπο 10% καταβάλλεται τρία έτη μετά την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης. 

β) Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης έως 7 έτη για την απόκτηση καινούργιου εξοπλισμού. Το 50% της ενίσχυσης καταβάλλεται μέχρι την ολοκλήρωση της επένδυσης και το υπόλοιπο 50% μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης και την έναρξη της παραγωγικής της λειτουργίας. 

γ) Επιχορήγηση χρεολυσίου μακροπρόθεσμου δανείου για δάνεια διάρκειας μεγαλύτερης των τεσσάρων ετών, που λαμβάνονται για την υλοποίηση της ενισχυόμενης δαπάνης της επένδυσης. Το ποσό του δανείου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 65% του κόστους της επένδυσης, ενώ τα δάνεια αυτά θα πρέπει να έχουν εξαμηνιαία συχνότητα πληρωμής δόσεων κεφαλαίου. Το 50% καταβάλλεται μέχρι την ολοκλήρωση της επένδυσης και το υπόλοιπο 50% μετά την ολοκλήρωση κι έναρξη λειτουργίας της. 

δ) Επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης από το επενδυτικό σχέδιο απασχόλησης. 


Το Δημόσιο καλύπτει τμήμα του μισθολογικού κόστους των δημιουργούμενων, εντός της πρώτης τριετίας από την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου, θέσεων απασχόλησης. Η επιχορήγηση καταβάλλεται κάθε εξάμηνο και παρέχεται για τα δύο πρώτα έτη από τη δημιουργία της κάθε θέσης απασχόλησης. Οι διάφορες μορφές ενίσχυσης παρέχονται μεμονωμένα ή συνδυαστικά, πλην της φορολογικής απαλλαγής και του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, που παρέχονται πάντοτε μεμονωμένα. 

Τα ποσοστά ενίσχυσης των επενδυτικών σχεδίων καθορίζονται με βάση τον εγκεκριμένο χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως εξής: Ζώνη Α (νομοί Βοιωτίας και Αττικής) 15% για μεγάλες επιχειρήσεις, 20% για μεσαίες και 25% για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Ζώνη Β (νομοί Κοζάνης, Λαρίσης, Μαγνησίας, Ηρακλείου, Χανίων, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Κορινθίας, Αρκαδίας, Αργολίδος, Φθιώτιδος, Φωκίδος, Ευβοίας, Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Αχαΐας) 30% για μεγάλες, 35% για μεσαίες και 40% για μικρές επιχειρήσεις. Ζώνη Γ (νομοί Γρεβενών, Φλωρίνης, Καστοριάς, Καρδίτσας, Τρικάλων, Κέρκυρας, Λευκάδας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Κιλκίς, Πέλλας, Ημαθίας, Πιερίας, Σερρών, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Δράμας, Έβρου, Ιωαννίνων, Άρτας, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Αιτωλοακαρνανίας, Ηλείας, Λέσβου, Χίου και Σάμου) 40% για τις μεγάλες επιχειρήσεις, 45% για τις μεσαίες και 50% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. 

Επιπλέον, ένα 20% ετησίως των διαθέσιμων πόρων θα κατανέμεται στους μειονεκτούντες νομούς, οι οποίοι αδικούνται από τον χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων.

kathimerini

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαγωνισμός emallers.com

Οι επισκέψεις μας

Free Hit Counter

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μοιραστείτε το...


Bookmark and Share

Εφημερίδες

Αρχειοθήκη ιστολογίου