Kαλώς ορίσατε !

Η φιλοξενία κάποιου, είναι πράξη ιερή. Αλλά όπως έχει καθήκον ο οικοδεσπότης προς τον φιλοξενούμενο, έτσι έχει και ο φιλοξενούμενος προς τον οικοδεσπότη. Σε αυτήν την προσωπική σελίδα, σας ζητώ τρία πράγματα.

1) Δεν θα προσβάλει κανείς κανέναν. Το σχόλιο θα διαγραφεί αμέσως.
2) Υποστηρίξετε οτιδήποτε θέλετε, όσο ανατρεπτικό, ή ριζοσπαστικό είναι, αλλά με επιχειρήματα.

Σε αυτό τον χώρο, σκοπός μου είναι να ποτίσουμε το δέντρο της δημοκρατίας μας.
Κυριακή 2 Μαΐου 2010
Δεν λέω σταδιακή μείωση του δημοσίου, αλλά μείωση ΕΧΘΕΣ, και έχω πει ότι ένας τρόπος είναι η πώληση, ο άλλος είναι η συρρίκνωση επιχειρήσεων (απολύσεις). Απλά όταν λέω ότι «μαζί με τα ξερά θα καούν και τα χλωρά» εννοώ τρία πράγματα.


Πρώτον υπάρχουν σίγουρα και άξιοι δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν, δεύτερον υπάρχουν περιπτώσεις που σίγουρα δύο άτομα από μια οικογένεια μπορεί να δουλεύουν στο δημόσιο (άρα μπορεί να μείνει ο ένας αν χρειαστεί), και τρίτον υπάρχουν άτομα προχωρημένης ηλικίας που αν απολυθούν δεν ξέρω αν θα μπορέσουν να επιβιώσουν. Θα πρέπει λοιπόν αυτά να ληφθούν υπ’ όψιν της κυβέρνησης κατά τη γνώμη μου πριν γίνουν οι απολύσεις.


Αν πάμε σε κατάσταση σοκ όπως την ονομάζεις, αυτό θα δημιουργήσει τέτοια αναταραχή στην κοινωνία αλλά και παράλληλη μείωση του εισοδήματος (ΑΕΠ), που θα έχει δύο προφανή άσχημα αποτελέσματα. Πρώτον στην κατανάλωση και άρα στις επιχειρήσεις, και δεύτερον στο δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ.


Δεν νομίζω λοιπόν ότι οι καταστάσεις σοκ βοηθάνε, μάλλον χειρότερα θα κάνουν τα πράγματα. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως, εγώ δεν λέω ότι η κυβέρνηση ΔΕΝ κωλυσιεργεί. Αυτά που λέω έπρεπε να τα έχουν έτοιμα από τότε που πήραν την εξουσία, και μέσα στις πρώτες ΕΚΑΤΟ ΜΕΡΕΣ όπως έλεγαν οι ίδιοι, να έχουν ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ να γίνονται, και ήδη τώρα να έχουμε τα ΠΡΩΤΑ αποτελέσματα. Μπορούσε δηλαδή η κυβέρνηση να έχει αρχίσει ήδη τη “συρρίκνωση”, ή την πώληση, από κάποιες επιχειρήσεις που είναι ιδιαίτερα προβληματικές, ή ακόμα και την μείωση μισθών και επιδομάτων, και σταδιακά να προχωράει με τα υπόλοιπα μέτρα. Η δικαιολογία που ακούω του στυλ “δεν ξέραμε τι παραλαμβάναμε” μπορεί να πείθει κάποιους, αλλά σίγουρα όχι εμένα. Και στο σημείο αυτό να θυμίσω, ότι αντί να προχωρήσουν σε αυτό που λέω εγώ, έκαναν εθελούσιες με παχυλές συντάξεις και αποζημιώσεις, δηλαδή το ακριβώς αντίθετο. Μετά μας φταίνε οι «κακές αγορές», οι οποίες όμως όλως τυχαίως χρηματοδοτούν τα ελλείμματα μας χρόνια τώρα.


Πριν λίγο καιρό σε ένα φόρουμ, κάποιος είπε ότι εδώ που έχουμε φτάσει με τα spreads πάνω από 350 μονάδες βάσης, νομίζω ήταν πριν ένα μήνα, θα έπρεπε η κυβέρνηση για να δώσει ένα μήνυμα να απολύσει άμεσα 10.000 άτομα από το δημόσιο, αν θυμάμαι καλά τον αριθμό. Και φυσικά εκείνη την ώρα συμφώνησα με τον συγκεκριμένο, γιατί άμα έχουν περάσει 5 μήνες διακυβέρνησης, δεν έχει γίνει τίποτα προς την κατεύθυνση της μείωσης των εξόδων, αλλά αντιθέτως μοιράζουμε αποζημιώσεις και πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, ενώ παράλληλα οι ίδιοι οι κυβερνώντες μας λένε ότι οδεύουμε προς την καταστροφή, κάπως πρέπει να γίνει κάτι για να δοθεί ένα μήνυμα ότι τα πράγματα αλλάζουν. Εγώ απλά λέω ότι θα μπορούσε να έχει κάνει το ίδιο από την επομένη που ανέλαβε σταδιακά, και μέχρι τώρα να έχει «διώξει» με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πολλούς περισσότερους, αλλά σταδιακά, να έχουν μειωθεί τα έξοδα του δημοσίου, και έτσι να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα και στα θέματα των επιτοκίων δανεισμού, αλλά και να αποφύγουμε μια ενδεχόμενη κοινωνική έκρηξη. Παράλληλα βέβαια να έχει ήδη κάνει κινήσεις, που θα δείχνουν προς την ανάπτυξη των τομέων που αναφέρω παραπάνω, έστω να μπουν οι πρώτες βάσεις για να ακολουθήσουν επενδύσεις, και πάλι σταδιακά να αρχίσει η μείωση των φορολογικών συντελεστών σε βάθος χρόνου.


Και μιας και αναφέρεσαι στην κυβέρνηση του ΓΑΠ, να σου πω ότι προεκλογικά είχε πει πολύ διαφορετικά πράγματα. Αν υπήρχε σωστή ενημέρωση από την αρχή, πιστεύω ότι οι όποιες αντιδράσεις είδαμε, αλλά και θα δούμε στο επόμενο διάστημα θα ήταν πολύ λιγότερες, και οι αποφάσεις θα είχαν παρθεί πολύ γρηγορότερα, και τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα για όλους, (αν βέβαια λέγοντας αυτά έπαιρνε την εξουσία που πολύ αμφιβάλλω), γιατί τώρα μάλλον θα απαιτηθούν επιπλέον μέτρα.


Τώρα πλέον θα πάμε σε μαζικές απολύσεις στο δημόσιο (κατάσταση σοκ), ακούω για δεκάδες χιλιάδες απολύσεις άμεσα, οι οποίες σίγουρα θα δημιουργήσουν αναταραχές το επόμενο διάστημα. Αφού λοιπόν μόνοι μας δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε και θέλουμε να μας κηδεμονεύουν άλλοι, ας γίνει έτσι. Δεν ξέρω όμως αν αυτή η κηδεμονία είναι καλή για τον τόπο μας μακροπρόθεσμα. Φαντάζομαι ότι ο χρόνος θα δείξει, αν και προσωπικά δεν είμαι κατά της ΕΕ, μάλλον υπέρ της είμαι, αλλά θα προτιμούσα να μην υπάρχει το ΔΝΤ στην όλη προσπάθεια.


Εν κατακλείδι εγώ για αυτήν την κυβέρνηση λέω ότι, “όποιος δε θέλει να ζυμώσει…”.






Υ.Γ. Το ερωτηματικό στην λέξη ελπίδα, υποδηλώνει ακριβώς τον προβληματισμό που με διακατέχει μήνες τώρα (από την προεκλογική περίοδο μιας και φαινόταν ότι είχε προβάδισμα), σχετικά με την επάρκεια ή όχι της παρούσας κυβέρνησης, τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης, να διαχειριστεί την κατάσταση.



Manosmv

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

σε αυτά που λες συμφωνώ. όμως υπάρχουν στην Ελλάδα 10.000 οργανισμοί, κρατικοί που δεν έχουν ούτε λόγο ύπαρξης, ούτε κέρδη, ούτε εργασία. συστηθήκαν και δεν καταργήθηκαν από τις εκάστωτε κυβερνήσεις για βόλεμα. αυτούς τους ΔΥ, δεν θα έπρεπε να τους απολύσουμε άμεσα?
οι μετατάξεις πλέον είναι αργά να γίνουν, και μην ξεχνάμε ότι πάρα πολλές από τις "κενές οργανικές θέσεις" που υπάρχουν στο δημόσιο είναι θέσεις ανούσιες. λχ 3 κηπουρός στο λαϊκό.

Ανώνυμος είπε...

Μα καλά υπάρχει άνθρωπος στην Ελλάδα που θέλει να απολύσει τον συνάνθρωπο του. Εγώ είμαι εργαζόμενος και δεν μπορώ να το κάνω. Τι θα γίνει τόσος κόσμος?

Ανώνυμος είπε...

Δεν γνωρίζω και πολλά οικονομικά, αλλά δεν θα μπορούσε η κυβέρνηση, σε καταθέσεις πάνω από ένα ποσό, να επιβάλει νε δανείζουν την κυβέρνηση οι καταθέτες. Πχ άνω του 1,000,000€ καταθέσεις, το 20% του ποσού να πηγαίνει σε ομόλογα του δημοσιου, με ένα λογικό τόκο, όσο θα μας δανείσουν οι ευρωπαίοι?
πετρος. ν.

Ανώνυμος είπε...

Πέτρο δεν το γνωρίζω το συγκεκριμένο και δεν νομίζω ότι άπτεται των οικονομικών. Είναι κυβερνητική απόφαση. Μια πιθανή συνέπεια, ξαναλέω πιθανή συνέπεια που μπορώ να σκεφτώ, έιναι ότι και μόνο στη φημολογία θα υπάρξουν εκροές προς το εξωτερικό από κάποιους που δεν θα δεχτούν το μέτρο. Αυτό μόνο καλό δεν μπορεί να είναι για την Ελληνική οικονομία στο σύνολό της, πόσο μάλλον στην περίοδο που διανύουμε.
Τώρα για τις απολύσεις στο φίλο που λέει ότι δεν μπορεί αν απολύσει τον συνάνθρωπό του, εγώ απαντώ ότι και εγώ με τη σειρά μου δεν μπορώ να το κάνω, αλλά δυστυχώς μας το επιβάλλει η παρούσα κατάσταση. Και στην πορεία θα γίνει με τον ένα ή το άλλο τρόπο όπως περιγράφω παραπάνω (πώληση επιχείρησης ή κατάργηση θέσης, ή μη ανανέωση σύμβασης). Μακάρι να βγω λάθος σε όλα. Όσο για το τι θα γίνει τόσος κόσμος το λέω και το φωνάζω. Να βρει τρόπους η κυβέρνηση να φέρει επενδύσεις. Στους τομείς που λέω, και σε άλλους αν υπάρχουν και εγώ δεν το σκέφτηκα. Δεν είμαστε σε θέση ισχύος, ζητάμε, δεν μας κυνηγάει κανείς να φέρει τα λεφτά του εδώ. Αυτό πρέπει επιτέλους να το χωνέψουμε.
Τέλος αν όντως υπάρχουν τόσο εξώφθαλμα παραδείγματα με οργανισμούς φαντάσματα, και θέσεις κατά παραγγελία, ε, εκεί πια τι να πω; Δηλαδή να πληρώνει κάποιος φορολογούμενος υπάλλήλους για να μην κάνουν τίποτα; Μόνο και μόνο επειδή έιχαν μέσον; Σίγουρα εκεί έπρεπε η κυβέρνηση να κινηθεί άμεσα, πάντα όμως με βάση τα κριτήρια που περιέγραψα, για να υπάρξει μια σχετική «δικαιοσύνη», αν μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο.
Βλέπετε φίλοι και εγώ εργαζόμενος είμαι και κατανοώ πολύ καλά τι πάει να πει άνεργος, γιατί έχω περάσει από τέτοια κατάσταση. Αλλά έλεος πιά, πρέπει να υπάρξει μια ποιό δίκαιη και ταυτόχρονα βιώσιμη λύση για το δημόσιο σε όλα τα επίπεδα, αν θέλουμε να υπάρχει Ελλάδα τα επόμενα χρόνια.

Manosmv

Νίκος είπε...

Νομίζω ότι και ο τίτλος του άρθρου και η συζήτηση είναι προβληματικά. Πρώιμη η ελπίδα γιατί η οργή δεν εκδηλώθηκε ακόμη, ετεροχρονισμένες οι προτάσεις γιατί θα έπρεπε ήδη εδώ και έξι μήνες να έχει κατατεθεί και να τρέχει αναπτυξιακό σχέδιο για τη χώρα σε συνδυασμό με τις διαρθρωτικές αλλαγές. Συμφωνώ ότι αν κάποιος σου κάψει το σπίτι θα πρέπει να το ξαναχτίσεις αλλά σίγουρα ο δράστης θα πρέπει να μπει μέσα. Δεν υπάρχει κατά την άποψή μου ούτε μια πιθανότητα στο εκατομμύριο να μην εξεγερθεί ο κόσμος αν δεν μπουν φυλακή συγκεκριμένα κοινώς αναγνωρίσιμα πρόσωπα...εκτός αν πιάσει τον Έλληνα καμία (πρωτοφανής) ευσυνειδησία και συμψηφίσει την κλεψιά των υψηλά ιστάμενων με την προσωπική του διαπλοκή και αναλγησία. Η εξέγερση της κατσαρόλας (βλέπε Αργεντινή) είναι το επικρατέστερο σενάριο για μένα όπως έχουν τα πράγματα, με τη διαφορά ότι ο Έλληνας δεν έχει το χιούμορ των Αργεντινών.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή φίλε μου εσύ θεωρείς ότι ο κόσμος δεν έχει οργή για ότι συνέβη όλα τα προηγούμενα χρόνια;

Ότι δεν ψήφισε την κυβέρνηση ετούτη για να φέρει την όποια αλλαγή υποσχέθηκε; Άρα και την ελπίδα για την οποία εγώ διερωτώμαι αν υπάρχει, με αυτά που βλέπω να γίνονται ή να μην γίνονται;

Manosv

Ανώνυμος είπε...

Όσο για το νομοσχέδιο νομίζω ότι τα ξεκαθαρίζω ότι έπρεπε να έχει ξεκινήσει.

Όσο όμως δεν ξεκινάει τι πρέπει να γίνει, να λέμε εντάξει δεν πειράζει όλα καλά;

Manosmv

Νίκος είπε...

Τουναντίον... εγώ λέω ότι η οργή που υπάρχει δεν έχει εκδηλωθεί ακόμα, άρα και η ελπίδα για την οποία μιλάτε είναι μια ρομαντική ακόμη ιδέα. Η ελπίδα γεννιέται μέσα από την προσπάθεια, σε επίπεδο χωρών δε, μέσα από τη συλλογική προσπάθεια. Εγώ μέχρι στιγμής δεν έχω δει ούτε την οργή να εκδηλώνεται ούτε καμία συλλογική προσπάθεια που θα μου επιτρέψει να ελπίζω. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι μένω απαθής, απλά λεκτικοποιώ τις παρατηρήσεις μου.

Ανώνυμος είπε...

Άρα λοιπόν συμφωνούμε ότι πρέπει να γίνουν πράγματα τα οποία όπως λέω έπρεπε να έχουν ήδη γίνει, και εκφράζω και εγώ την αμφιβολία μου αν υπάρχει όντως αυτή η ελπίδα που περιμένω.

Τώρα αν η οργή που υπάρχει ήδη στην κοινωνία θα αυξηθεί, αυτό δεν μπορώ να το προβλέψω, ή μάλλον αν δεν γίνουν αυτά που λέτε περί δικαιοσύνης θα αυξηθεί σίγουρα. Να μου επιτρέψετε όμως να μην μπαίνω σε άλλα χωράφια (Δίκαιο).

Η προσέγγιση που εγώ χρησιμοποιώ είναι από καθαρά οικονομική άποψη, τι πιστεύω εγώ ότι πρέπει να είχε γίνει όπως λέω, ή τέλος πάντων να ξεκινήσει κάποια στιγμή να γίνεται, για να προλάβουμε τα χειρότερα από καθαρά οικονομικής σκοπιάς. Και με την όποια "δικαιοσύνη" μπορεί να χαρακτηρίζει την οικονομική λογική.

Τέλος θέλω να πιστεύω ότι οι απόψεις που εκφράζω βρίσκουν σύμφωνους πολλούς από τους συναδέλφους μου στο δημόσιο τομέα, οι οποίοι βλέπουν να χάνονται μέσα σε ένα περιβάλλον αναξιοκρατίας και διαφθοράς.

Και μια παρατήρηση. Το κείμενο δεν γράφτηκε τώρα, αλλά μερικούς μήνες πριν. Απλά τώρα βρέθηκε ο κατάλληλος τόπος κατά τη γνώμη μου για την ανάρτησή του.

Manosmv

Νίκος είπε...

Fair enough...δεν λέω ότι διαφωνούμε. Λέω ότι δεν μπήκαμε ακόμη στη δυσκολία μας (κοινωνικά) για να μιλάμε για ελπίδα...καμία προσωπική νύξη

Ανώνυμος είπε...

Και μακάρι να μην μπούμε ποτέ, γιατί θα είναι πολύ άσχημο για όλους μας. Για αυτό και το ερωτηματικό, για αυτό και η ανυσηχία μου για μέτρα που δεν παίρνονται και που θα είναι πολύ σκληρότερα αν παρθούν σε μεταγενέτερο χρόνο.


Υ.Γ. Μπορείς σε παρακαλώ να μου στείλεις ένα Π.Μ. στον capital; Σε κάθε περίπτωση αν δεν το θες δεν υπάρχει πρόβλημα


Manosmv

Νίκος είπε...

Δεν έχω λογαριασμό στο capital αλλά το email μου είναι n.tsoniotis@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

παρακολουθώ τον διάλογο, και αναρωτιέμαι, αν δεν προσφύγουμε στο ΔΝΤ, ποιες είναι οι άλλες επιλογές που έχουμε. ρωτώ διότι αν δεν έχουμε επιλογές τότε δεν μπορούμε να διώξουμε το ΔΝΤ. νομίζω δηλαδή.
στέφανος.

Νίκος είπε...

Επιλογή ήταν και η Κίνα που ήθελε να χρηματοδοτήσει το 25% του χρέους και τη διώξαμε...

Δημοσίευση σχολίου

Διαγωνισμός emallers.com

Οι επισκέψεις μας

Free Hit Counter

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μοιραστείτε το...


Bookmark and Share

Εφημερίδες

Αρχειοθήκη ιστολογίου