Kαλώς ορίσατε !

Η φιλοξενία κάποιου, είναι πράξη ιερή. Αλλά όπως έχει καθήκον ο οικοδεσπότης προς τον φιλοξενούμενο, έτσι έχει και ο φιλοξενούμενος προς τον οικοδεσπότη. Σε αυτήν την προσωπική σελίδα, σας ζητώ τρία πράγματα.

1) Δεν θα προσβάλει κανείς κανέναν. Το σχόλιο θα διαγραφεί αμέσως.
2) Υποστηρίξετε οτιδήποτε θέλετε, όσο ανατρεπτικό, ή ριζοσπαστικό είναι, αλλά με επιχειρήματα.

Σε αυτό τον χώρο, σκοπός μου είναι να ποτίσουμε το δέντρο της δημοκρατίας μας.
Σάββατο 29 Μαΐου 2010

Πανηγυρικό,απευθυνόμενος στους Αθηναίους:
«Τοσούτον δ’ απολέλοιπεν η πόλις ημών περί το φρονείν και λέγειν τους άλλους ανθρώπους, ώσθ’ οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι γεγόνασι και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκε μηκέτι του γένους, αλλά της διανοίας δοκείν είναι, και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας, ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας».

Μετάφραση:«Είναι δε τόσο μεγάλη η απόσταση που χωρίζει την πολιτεία μας από τους άλλους ανθρώπους ως προς την πνευματική ανάπτυξη και την τέχνη του λόγου, ώστε οι μαθητές της έχουν γίνει διδάσκαλοι των άλλων και κατόρθωσε (η πολιτεία μας) ώστε το όνομα των Ελλήνων να είναι σύμβολο όχι πλέον της καταγωγής, αλλά της πνευματικής ανύψωσης, και να ονομάζονται Ελληνες εκείνοι που παίρνουν τη δική μας μόρφωση και όχι αυτοί που έχουν την ίδια καταγωγή». (Ισοκράτους Λόγοι, Πανηγυρικός, Μτφρ. Α. Μ. Γεωργαντοπούλου, Εκδόσεις Ζαχαρόπουλος, 1940.)

Οι μεν διεθνιστούληδες απομόνωσαν τη φράση "Έλληνες ΚΑΛΕΙΣΘΑΙ τους της ημετέρας παιδείας μετέχοντες" και τη στρέβλωσαν μάλιστα,κάνοντάς την "Έλληνες ΕΙΝΑΙ οι της ημετέρας παιδείας μετέχοντες" και μετατρέποντας μιά φράση από έναν λόγο ολόκληρο,σε δήθεν ρητό.

Οι δε εθνικιστούληδες ενοχλημένοι,παρερμηνεύ-
οντας τη σημασία του δοκείν και κάνοντας αβάσιμες εικασίες έφτασαν στο σημείο να αποδίδουν την εντελώς αντίθετη σημασία,ότι δηλαδή ο Ισοκράτης εννοούσε ότι είναι λάθος να θεωρούνται Έλληνες οι της ημετέρας παιδείας μετέχοντες,αλλά έτσι νομίζουν οι ξένοι.

Η αλήθεια είναι ότι δεν προκύπτει η άποψη του Ισοκράτη για το θέμα,από τα λόγια αυτά.Κρίνοντας βέβαια από άλλα σημεία του λόγου του διαπιστώνουμε ότι θεωρεί προυπόθεση για να θεωρηθεί κάποιος πραγματικός Έλληνας η Αττική παιδεία(άρα κάποιος Έλληνας στην καταγωγή δε θεωρείται πραγματικός Έλληνας αν δεν έχει το ανάλογο πνευματικό επίπεδο),αλλά δε θεωρεί όλους τους εξελληνισμένους ξένους Έλληνες,καθώς αναφερόμενος στους βάρβαρους και ιδίως στους Πέρσες λέει πως εξακολουθούσαν να είναι οι "φυσικοί" εχθροί των Ελλήνων (Πανηγ. παρ. 158, πρβλ. Παναθ.παρ. 163).

Είναι προφανές ότι η ιδεολογική προσκόλληση σε βαθμό ιδεοληψίας αποτελεί εμπόδιο στην αναζήτηση της αλήθειας."

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαγωνισμός emallers.com

Οι επισκέψεις μας

Free Hit Counter

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μοιραστείτε το...


Bookmark and Share

Εφημερίδες

Αρχειοθήκη ιστολογίου