Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010
10:38 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
κουρκουλος |
Επεξεργασία ανάρτησης
Στοιχεία «φωτιά» για τις διαδρομές των προμηθειών σε έλληνες αξιωματούχους για την αγορά των γερμανικών υποβρυχίων αποκαλύπτει η εισαγγελική έρευνα στο Μόναχο.
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Τάσου Τέλλογλου, οι διωκτικές αρχές έφτασαν στα νέα στοιχεία, ερευνώντας την υπόθεση της εταιρίας ΜΑΝ, στην οποία επίσης είχαν προκύψει παράνομες πληρωμές σε Έλληνες.
Η δικαστική έρευνα στην ΜΑΝ, το 2009, είχε σαν αποτέλεσμα οι αρχές να ανακαλύψουν μία σειρά παράνομων πληρωμών που αφορούσαν κατασκευή και πώληση υποβρυχίων στην Πορτογαλία, το Πακιστάν και την Ελλάδα.
Από τα πρώτα ευρήματα των εισαγγελέων του Μονάχου από την έρευνα που διενήργησαν στο Έσσεν στις 24 Μαρτίου 2010, καθώς από τις πρώτες καταθέσεις προκύπτει ότι:
- Οι παράνομες πληρωμές στην Πορτογαλία ήταν νηπιαγωγείο μπροστά στο μέγεθος των παράνομων πληρωμών που έγιναν σε κρατικούς αξιωματούχους στην Ελλάδα για την αγορά των υποβρυχίων της κλάσης 214.
- Το ύψος των προμηθειών ήταν εξαιρετικά υψηλό για μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωση. Η σύμβαση του 2000 είχε σαν βασικούς αναδόχους της εταιρείες HDW και FERROSTAL, που το 2001 αγόρασαν το Ναυπηγείο από την ΕΤΒΑ και το ελληνικό δημόσιο. Τη σύμβαση για την FERROSTAL υπογράφουν οι Χάνς Ντητερ Μούλεμπεκ και Στέφαν Γκέλχοφ, που φαίνεται να γνώριζαν για τις παράνομες αγορές των υποβρυχίων.
Δύο στελέχη της FERROSTAL έχουν ήδη προφυλακιστεί, ενώ ανακρίνονται τέσσερα ακόμη άτομα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Τάσος Τέλλογλου αναφέρει στην Καθημερινή της Κυριακής ότι η γερμανική εταιρεία FERROSTAL AG, με παρουσία σε πάνω από 60 χώρες και 4.500 εργαζομένους, «λάδωσε» για να αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων στην Ελλάδα. Μόνο για το «Παπανικολής», σύμφωνα με τις καταθέσεις που έγιναν στην Εισαγγελία του Μονάχου, δόθηκαν 10-12 εκατομμύρια ευρώ, ενώ γενικά οι προμήθειες - ρεκόρ που καταβάλλονταν από τους Γερμανούς ξεπερνούσαν το 5% του κόστους της παραγγελίας.
Παράλληλα, το ρεπορτάζ της Καθημερινής της Κυριακής αναφέρει ότι από το 1999 και μετά στις δωροδοκίες μεσολαβούσε δικηγορικό γραφείο της Ζυρίχης που έπαιρνε ποσοστά 10% και είχε συγκροτήσει δίκτυο υπεράκτιων εταιρειών.
Η εφημερίδα τονίζει ότι "μία τέτοια εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, η Marine Force International (MFI), στην οποία συμμετείχαν κατά 50% η Ferrostaal και κατά 50% η Thyssen Krupp Marine Systems, διαχειριζόταν τις δουλειές των υποβρυχίων. Στην περίπτωση της Ελλάδας, σύμφωνα με τις ενδείξεις της Εισαγγελίας του Μονάχου, τα χρήματα έφευγαν από την MFI και υπό την υψηλή εποπτεία ενός 60χρονου Έλληνα μοιράζονταν «χρήσιμες (σ.σ. παράνομες) πληρωμές», για τη σύμβαση των 1,8 δισ. ευρώ που αφορούσαν την κατασκευή των υποβρυχίων 214, οι οποίες αποτελούν ακόμα το «μήλον της Εριδος» μεταξύ του ελληνικού και του γερμανικού Δημοσίου".
Μίζες – καμουφλάζ στα αντισταθμιστικά
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Κώστα Αλατζά, το 2000 το ΥΠΕΘΑ, μαζί με την αρχική προμήθεια των τριών υποβρυχίων Τύπου Παπανικολής που κόστισε 1,26 δισ. ευρώ, υπέγραψε με τη γερμανική HDW μία σύμβαση για την υλοποίηση αντισταθμιστικών ωφελημάτων, ονομαστικής αξίας 281 εκατομμυρίων ευρώ. Το ίδιο συνέβη και με την προμήθεια του τέταρτου υποβρυχίου και τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιότερων υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Το κόστος της προμήθειας του τέταρτου υποβρυχίου το 2002 ανήλθε στα 396,18 εκατομμύρια ευρώ και η σύμβαση του εκσυγχρονισμού των παλαιότερων υποβρυχίων που υπογράφηκε την ίδια ημέρα ανήλθε στα 876, 88 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία των αντισταθμιστικών ωφελημάτων είχε ονομαστική αξία περίπου στο 8% των κύριων συμβάσεων.
Την υλοποίηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων ανέλαβε η HDW και η επίσης γερμανική εταιρία FERROSTAL. Από καταγγελίες στελεχών της FERROSTAAL φαίνεται ότι οι μίζες σε έλληνες κρατικούς αξιωματούχους καμουφλαρίστηκαν στα προγράμματα των αντισταθμιστικών.
Η πλειονότητα των προγραμμάτων αφορούσε την παροχή εξοπλισμού και μεταφοράς τεχνογνωσίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την κατασκευή των Υποβρυχίων. Είχαν συμφωνηθεί επίσης να πραγματοποιηθούν και κάποια προγράμματα στον εμπορικό τομέα των Ναυπηγείων τα οποία παραμένουν ανεκτέλεστα.
Το υπουργείο Άμυνας μέχρι στιγμής δηλώνει άγνοια για το θέμα που αποκαλύπτει ο ΣΚΑΪ και για τη δικαστική έρευνα στη Γερμανία. Ωστόσο, συνεργάτες του υπουργού Ευάγγελου Βενιζέλου σχολιάζουν ότι εφόσον έρθουν στοιχεία από τις γερμανικές αρχές το Υπουργείο θα τα παραπέμψει στη δικαιοσύνη για να αρχίσει η σχετική έρευνα.
Πάντως φαίνεται ότι υπάρχει ένα θέμα με το θεσμό των αντισταθμιστικών ωφελημάτων που ισχύει από το 1996, διότι και σε αυτή την περίπτωση -όπως και στην περίπτωση της αγοράς των ρωσικών αντιαεροπορικών πύραυλων TOR- τα αντισταθμιστικά χρησιμοποιήθηκαν για να δοθούν οι μίζες.
Πηγή www.skai.gr
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Τάσου Τέλλογλου, οι διωκτικές αρχές έφτασαν στα νέα στοιχεία, ερευνώντας την υπόθεση της εταιρίας ΜΑΝ, στην οποία επίσης είχαν προκύψει παράνομες πληρωμές σε Έλληνες.
Η δικαστική έρευνα στην ΜΑΝ, το 2009, είχε σαν αποτέλεσμα οι αρχές να ανακαλύψουν μία σειρά παράνομων πληρωμών που αφορούσαν κατασκευή και πώληση υποβρυχίων στην Πορτογαλία, το Πακιστάν και την Ελλάδα.
Από τα πρώτα ευρήματα των εισαγγελέων του Μονάχου από την έρευνα που διενήργησαν στο Έσσεν στις 24 Μαρτίου 2010, καθώς από τις πρώτες καταθέσεις προκύπτει ότι:
- Οι παράνομες πληρωμές στην Πορτογαλία ήταν νηπιαγωγείο μπροστά στο μέγεθος των παράνομων πληρωμών που έγιναν σε κρατικούς αξιωματούχους στην Ελλάδα για την αγορά των υποβρυχίων της κλάσης 214.
- Το ύψος των προμηθειών ήταν εξαιρετικά υψηλό για μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωση. Η σύμβαση του 2000 είχε σαν βασικούς αναδόχους της εταιρείες HDW και FERROSTAL, που το 2001 αγόρασαν το Ναυπηγείο από την ΕΤΒΑ και το ελληνικό δημόσιο. Τη σύμβαση για την FERROSTAL υπογράφουν οι Χάνς Ντητερ Μούλεμπεκ και Στέφαν Γκέλχοφ, που φαίνεται να γνώριζαν για τις παράνομες αγορές των υποβρυχίων.
Δύο στελέχη της FERROSTAL έχουν ήδη προφυλακιστεί, ενώ ανακρίνονται τέσσερα ακόμη άτομα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Τάσος Τέλλογλου αναφέρει στην Καθημερινή της Κυριακής ότι η γερμανική εταιρεία FERROSTAL AG, με παρουσία σε πάνω από 60 χώρες και 4.500 εργαζομένους, «λάδωσε» για να αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων στην Ελλάδα. Μόνο για το «Παπανικολής», σύμφωνα με τις καταθέσεις που έγιναν στην Εισαγγελία του Μονάχου, δόθηκαν 10-12 εκατομμύρια ευρώ, ενώ γενικά οι προμήθειες - ρεκόρ που καταβάλλονταν από τους Γερμανούς ξεπερνούσαν το 5% του κόστους της παραγγελίας.
Παράλληλα, το ρεπορτάζ της Καθημερινής της Κυριακής αναφέρει ότι από το 1999 και μετά στις δωροδοκίες μεσολαβούσε δικηγορικό γραφείο της Ζυρίχης που έπαιρνε ποσοστά 10% και είχε συγκροτήσει δίκτυο υπεράκτιων εταιρειών.
Η εφημερίδα τονίζει ότι "μία τέτοια εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, η Marine Force International (MFI), στην οποία συμμετείχαν κατά 50% η Ferrostaal και κατά 50% η Thyssen Krupp Marine Systems, διαχειριζόταν τις δουλειές των υποβρυχίων. Στην περίπτωση της Ελλάδας, σύμφωνα με τις ενδείξεις της Εισαγγελίας του Μονάχου, τα χρήματα έφευγαν από την MFI και υπό την υψηλή εποπτεία ενός 60χρονου Έλληνα μοιράζονταν «χρήσιμες (σ.σ. παράνομες) πληρωμές», για τη σύμβαση των 1,8 δισ. ευρώ που αφορούσαν την κατασκευή των υποβρυχίων 214, οι οποίες αποτελούν ακόμα το «μήλον της Εριδος» μεταξύ του ελληνικού και του γερμανικού Δημοσίου".
Μίζες – καμουφλάζ στα αντισταθμιστικά
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Κώστα Αλατζά, το 2000 το ΥΠΕΘΑ, μαζί με την αρχική προμήθεια των τριών υποβρυχίων Τύπου Παπανικολής που κόστισε 1,26 δισ. ευρώ, υπέγραψε με τη γερμανική HDW μία σύμβαση για την υλοποίηση αντισταθμιστικών ωφελημάτων, ονομαστικής αξίας 281 εκατομμυρίων ευρώ. Το ίδιο συνέβη και με την προμήθεια του τέταρτου υποβρυχίου και τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιότερων υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Το κόστος της προμήθειας του τέταρτου υποβρυχίου το 2002 ανήλθε στα 396,18 εκατομμύρια ευρώ και η σύμβαση του εκσυγχρονισμού των παλαιότερων υποβρυχίων που υπογράφηκε την ίδια ημέρα ανήλθε στα 876, 88 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία των αντισταθμιστικών ωφελημάτων είχε ονομαστική αξία περίπου στο 8% των κύριων συμβάσεων.
Την υλοποίηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων ανέλαβε η HDW και η επίσης γερμανική εταιρία FERROSTAL. Από καταγγελίες στελεχών της FERROSTAAL φαίνεται ότι οι μίζες σε έλληνες κρατικούς αξιωματούχους καμουφλαρίστηκαν στα προγράμματα των αντισταθμιστικών.
Η πλειονότητα των προγραμμάτων αφορούσε την παροχή εξοπλισμού και μεταφοράς τεχνογνωσίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την κατασκευή των Υποβρυχίων. Είχαν συμφωνηθεί επίσης να πραγματοποιηθούν και κάποια προγράμματα στον εμπορικό τομέα των Ναυπηγείων τα οποία παραμένουν ανεκτέλεστα.
Το υπουργείο Άμυνας μέχρι στιγμής δηλώνει άγνοια για το θέμα που αποκαλύπτει ο ΣΚΑΪ και για τη δικαστική έρευνα στη Γερμανία. Ωστόσο, συνεργάτες του υπουργού Ευάγγελου Βενιζέλου σχολιάζουν ότι εφόσον έρθουν στοιχεία από τις γερμανικές αρχές το Υπουργείο θα τα παραπέμψει στη δικαιοσύνη για να αρχίσει η σχετική έρευνα.
Πάντως φαίνεται ότι υπάρχει ένα θέμα με το θεσμό των αντισταθμιστικών ωφελημάτων που ισχύει από το 1996, διότι και σε αυτή την περίπτωση -όπως και στην περίπτωση της αγοράς των ρωσικών αντιαεροπορικών πύραυλων TOR- τα αντισταθμιστικά χρησιμοποιήθηκαν για να δοθούν οι μίζες.
Πηγή www.skai.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Εφημερίδες
Η λίστα ιστολογίων μου
-
Ο παράδεισος βρίσκεται στη γηΠριν από 7 χρόνια
-
emergency cash loansΠριν από 11 χρόνια
-
Στοίχημα Ποδοσφαίρου - προγνωστικά 096/07/2010Πριν από 14 χρόνια
-
-
-
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου